تیونینگ تاک s5 اتوماتیک

جی ای سی JAC – تیونینگ تاک – تالارهاي خودرو JAC S5 اتوماتيك – محصول كرمان موتور – صفحه 100 – تیونینگ … اولین تجربه رانندگی با JAC S5 توربو + تصاویر مدل … تجربه شما از رانندگی با جک S5 تیزر تبلیغاتی جدید Jac s5 – کرمان موتور :: کلیپ های … جک S5 – khodrobank.com نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای | پدال، مجله خودرو و … چگونه برانیم | کاپ سرویس | گیربکس اتوماتیک – … پژو پارس سال اتوماتیک TU5 – فروش اقساطی … ParsTuning | انجمن خودرو و تیونینگ

بررسی اجمالی s5

بنده تحویل خرداد بودم بعد از واریز وجه اولیه در سایت کرمان موتور عبارت در انتظار صدور دعوت نامه حک شد 15/2/94 ثبت شد دعوت نامه صادر شد وپس از تکمیل وجه در تاریخ 17/2/94 فرداش در سایت ثبت شد در انتظار تخصیص خودرو 2/03/94 ثبت شد اسناد مالکیت خودرو صادر شد و همینجور موند کارت خودرو 5/03/94 پست دم خونه آورد و 6/3/94 خودرو را تحویل دادن در هنگام تحویل سند خودرو پلاک خودرو دفتر چه راهنما و دفترچه راهنمای سیستم صوتی کپسول آتش نشانی دو کابل hdmi فندک تحویل شد
شکل ظاهری خودرو کاملا زیباست به احتمال فراوان خودرو ی ما مونتاژ چین می باشد چون برچسب های مختلف همه چینی می باشد همچنین سوراخهای پلاک (اگه یه زیر پلاکی براش بگیریم و با دقت نصب کنیم سوراخ هار ا میپوشاند)و نظر نمایندگی ، از نظر رنگ خوشبختانه ماشین تحویلی بنده مشکلی نداشت اما اگه در نورآفتاب به رنگ نگاه کنیم یه حالت مثل چرم داره اما معلوم نیست.

تیونینگ تاک s5 اتوماتیک
جک S5

همه ماشینهای نمایندگی مشکل چفت نبودن سپر های جلو را داشتن محل اتصال سپر به گلگیر جلو ، کیفیت چراغها به نظرم بهتر از رانا بود تنظیم نور عالییه تنظیم ارتفاع نور در چند مرحله و مناسب است در حین نور بالا نور پایین هم روشن است قدرت ال ای دی های عقب زیاده حتی راهنما و چراغ ترمز سوم زیاده شاید راننده عقبی اگه نزدیک باشه اذیت بشه متاسفانه نور چراغ مه شکن روی برگهای درخت های سمت چپ جاده میخوره باید تنظیم بشه قدرت لامپهای خودرو از رانا بهتره و کاملا هم تنظیم بود شاید زنون بستم لاستیک های زیر دربها محافظ بسیار خوبی برای سنگ ریزه های پرتابی جاده است و نمای زیبایی به رنگ سفید میده اندازه لاستیک ها خوبه البته رینگهاش زیاد قشنگ نیست( سلیقه ایه ) هر چهار چرخ ترمز دیسکه ولی دیسکهای عقب از جلو کوچکتره جنس لاستیک به نظرم از ایرانیا بهتر و نرم تره تا 110 که باش روندم صدای لاستیک نمیومد دربهای خودرو خیلی نرم باز و بسته میشن و دارای دو نوار عایق هستند یکی به بدنه و یکی به درب خودرو که باعث میشه کابین کاملا بی صدا بشه اما درب صندوق عقب زور زیادی برای بسته شدن میبره

تیونینگ تاک s5 اتوماتیک

داخل خودرو
ابعاد داخلی خودرو از نظر عرضی تقریبا برابر سمنده ولی فاصله بین داشبورد تا صندلی عقب زیاده و بسیار محیط جاداری داره جنس صندلی ها و نرمیشون خوب و راضی کننده است بدن را خوب میپوشاند صندلی راننده با یه اهرم به صورت پمپی پایین و بالا میره و برای قد راننده تنظیم میشه صندلی های عقب به راحتی با آزاد کردن ضامن روی کفی صندلی می خوابد و فضای خوبی برا حمل بار فراهم میکنه میشه پتو پهن کرد و سه نفر راحت بخوابن لاستیک زاپاس خوشبختانه اسپرته و به علت بزرگی تا زیر نمد کف صندوق را پر میکنه و نیاز به اون استوانه نداره آچار چرخ و جک و مثلث در محل خاصی کنار زاپاس جاگیری میشه که بی صدا باشه در ضمن فضای زیادی اطراف و داخل زاپاس باقی میمونه فضای صندوق عقب از 405 کمتره چون پنج درب هست کنار دیواره اش هم یه فضای 20/20/10 برا بطری های مایع (به نظرم اکتان برا روز های عدم دسترسی به بنزین سوپر) داره چراغ صندوق نورش خوبه من صندلی راننده را تا انتها بالا بردم قدم 183 سانته بازم تا سقف 4 انگشت حداقل فاصله داره فرمونش کوچک و اسپرته و چرم دور زیبایی داره ولی دنبال یه روکش فرمان برا محافظت و اینکه تپل تر بشه میگردم بوقش سفت نیست از 206 نرم تره و صدای بم و خوبی داره اینتر فیس سیستم صوتی رو ی فرمون خیلی خوب و مرتب کار میده کم و زیادکردن صدا و بلوتوث و تراکهای بعدی روی فرمونه از داخل فرمون نمایشگر وکیلومتر خوب دیده میشود

تیونینگ تاک s5 اتوماتیک
جک اس 5 – جک S5

جنس داشبورد خشکه ولی به نظرم (امیدوارم ) صدا نمی افته جنس دریچه های هوا خوب نیست به نظرم کیفت لاستیکشون خوب نیست شاید خیلی خشکن و انگار نازک . داشبورد چراغ داره و حجم داخلش برابر سمنده و نرم باز میشه داخلش هم کابلهای پخش قرار داره روکش صندلی ها مرغوبه مثل خودرو جیلیه دوخت دورشون قرمزه و 2 دوخت درشت هستن کیفیت کنسول وسط عالیه خوب و محکم و با رنگ تیره طرح چوب خیلی زیباست داخل کنسول فضای 10/10/ به عمق 20 سانته جنسش محکمه و قطعا به صدا نخواهد افتاد.بچه ام دیروز روش ایستاده بود زیر آرنجی عقب هم تق و لق نیست و خوبه داخل صندلی های عقب برای قفلهای کمربند فضای مخصوص داره که موقع نشتن اذیت نکنن قرقره های کمربند خیلی نرم و روونه از 206 خیلی بهتر و نرم تره اگه راننده نبنده اخطار میده ولی بعد بی صدا میشه رنگ سقف خودرو روشنه و بدون اشکال مونتاژیه . درب سانروف که مانع تابش آفتاب میشه خوب در ریل های خودش حرکت میکنه ، باز بود ترمز شدید زدم مثل جیلی جلو نیامد سانروف هم عایق بندی خوبی داره و دو حالت داره عقب و جلو و همچنین میشه کمی انتهایش را بالا داد هدرست هاش نرمال هستن با یه ضامن به راحتی پایین و بالا میرن هدرست های عقب هم قابلیت تنظیم دارن
سوییچ خودرو دارای سه دکمه باز قفل و بازکردن صندوق داره با فشار دکمه باز تمام دربها خودرو بی صداباز و چراغها فلاشر میزنن همچنین چراغهای داخل خودرو روشن میشه درب راحت و خوشصدا باز میشه چراغ زیر درب روشن میشه وتاحدی تو تاریکی جلو پای راننده را روشن میکنه

تیونینگ تاک s5 اتوماتیک
جک اس 5 – جک S5

 رانندگی 

پشت فرمون میشینیم و سویچ را دو پله بازمیکنیم عقربه ها ی نمایشگر تا انتها رفت و برگشت میکنن و نور پس زمینه آبی کیلومتر روشن میشه باید کلاچ را تا انتها فشارداده بعد استارت بزنیم قوس کلاچ نسبت به 405 زیادتره ماشن نرم روشن میشه کلاچ خیلی نرمه ماشین به گاز خیلی زود واکنش نشون میده و سریع دور موتور بالا میاد نشانگر دما ی خودرو معمولا روی وسط میاسته دنده ها نزدیک هم ونرم وفیت جا میرن آروم راه می افتیم دنده یک خیلی سنگینه ولی به نظرم با دو هم نباید حرکت کرد گشتاور ماشین بالاست نیاز نیست خیلی گاز بدی برا راه افتادن دنده ها را سریع عوض میکنیم دنده 3 کمی سفت تر جا میره (بازهم از دنده 405نرمتر) با دور موتور زیر 2.5 راحت رانندگی میشه کرد موتور جونداره مثلا تو دنده 4 ماشین کاملا گوش به فرمانه با اشاره گاز جاکن میشه نیاز به معکوس کشیدن نداره (خوراک رانندگی هیجانیه ولی استهلاکش بالا میره ) من تا دنده 5 باهاش رفتم (به خاطرآب بندی) دور موتور بین 2.5 تا 2.7 بود سرعتم 110 شده بود اگه اشتباه نکنم سیستم صوتی خاموش بود صدای نرم و آرومی داخل کابین میومد

تیونینگ تاک s5 اتوماتیک
جک اس 5 – جک S5

اصلا صدای باد نشنیدم صدای گیریبکس هم نمیداد ترمزش با 405 فرق داره انگار خیلی پایین میگیره و کمی ترسناکه تو میدان که میپیچیدم به خاط ستون جلو راننده دوبار برا کسری از ثانیه عابری را ندیدم نمیدونم شاید ارگونومی من برا 405 عادت کرده یا ستون جلو تو پیچ میدانها برا دید مزاحمت داره کیفیت رانندگی بسیار لذت بخشه هم برا راننده هم برا سرنشین حس خوبی داره ارتفاع مناسب دید خوب آینه های جانبی و دید محدود ولی خوش رنگ آینه عقب خوراک مسافرته به تصدیق سرنشینان فرمون 405 tu5 فوق العاده نرمه ولی این عالیه خیلی نرمه انگار اصلا به چرخها وصل نیست تو سرعت بالا هم سفت تر میشه ادوات داخلی درحین حرکت هیچ صدایی نداشتن راننده پشت فرمون به راحتی به تمام دکمه های داشبورد دسترسی داره کیفیت دکمه های گرد تهویه خوب نیست انگار نازکه قدرت بادش خوبه شماره 2 اندازه 4 ماشین 405 قدرت پرتاب داره کولر به سرعت کابین را خنک میکنه دریچه سمت راست فرمون انگار به علت برخورد با فرمون زیاد بادش به راننده نمیخوره ولی سمت چپ فرمون عالی پوشش میده برای استفاده سرنشینان عقب از تهویه مطبوع باید جهت باد را روی قسمت پا یا روی قسمت صورت و پا تنظیم کرد دید جلو وکنار عالیه ولی برا دنده عقب دوربین میخواد سنسور به محض قرار گیری در دنده عقب دو تا بوق میزنه وتا به مانع نزدیک نشین صدا نداره البته زیاد فواصلشو تست نکردم دکمه هوای داخل را میزنم کاملا دریچه اش مسدود میشه چون پشت یه کامیون بودم وبوی دود نمیومد سیتسم صوتی و تصویریش تمامی فرمت های تصویری تا کیفیت 1080p را ازروی فلاش مموری و مموری کارت اجرا میکنه کیفت تاچ و صفحه نمایش هم بسیار خوبه صداش راضی کننده است براکسی که سیستم رو ماشین قبلیش نبسته باشه مثل پایونر تنظیمات پیشرفته اکولایزر نداره چندتا پیش فرض مثل pop jaz و غیره داره ومیشه دستی هم تریبل و باسش را کم و زیاد کرد با کابل اچ دی به گوشیهای اندرویدی که قابلیت mhl دارن وصل میشه ولی برا من که g2 دارم تا حالا نشده ولی برا سامسونگ دوستان شده بلوتوث به خوبی با گوشی متصل شد دفترچه تلفن را خوب نشون میده راحت باش شماره گیری کردم صدا به خوبی منتقل میشه و خیلی خوب و راضی کننده است

تیونینگ تاک s5 اتوماتیک
جک اس 5 – جک S5

فنر بندی ماشین خیلی نرمه شاید بشه کمی حالت گهواره ای را هم احساس کرد ولی عالیه احساس ترس با توجه به ارتفاع بالای ماشین سر پیچ نداشتم سیستم کنترل بادلاستیکها هم اخطاری نمیداد بعد از طی مسافت کوتاهی دربهای خودرو قفل میشه و وقتی می ایستیم ترمز دستی راحت بالا میاد و ماشین خوب میخکوب میشه این کنترل پایداری و سیستم سربالایی و سرازیری و تست نکردم به محض اینکه سوییچ خودرو را کامل میبندیم و خارج میکنیم دربها باز و چراغ سقف روشن میشه
دکمه قفل درب راننده را بازکنیم همون قفل بازمیشه بقیه بسته اند شیشه راننده فقط قابلیت پاین اومدن اوتومات داره بقیه ندارن بالا هم اتومات نمیبره سرعت پاین و بالا رفتن شیشه عالیه تنظیمات دیمر نور چراغهای داشبورد زیادحساس نیست یه مقدارجزئی نور را کم میکنه اونجور که به تدریج تا حد زیاد کم کنه نیست تنظیمات برقی آینه خوبه و مشکلی نداشت

تیونینگ تاک s5 اتوماتیک
جک اس 5 – جک S5

چراغ بنزین خودرو روشن بود بنزین سوپر زدم 45 لیترگرفت تا قطع کن فعال شد دیگه هم نزدم دریچه باک بنزین تنگه جوری که نازل به همراه فنر دورش زیاد داخل نمیشه درب باکش پلاستیکی با یه تسمه به در فلزی باک وصله مثل پراید از داخل زیر پای راننده باز میشه مصرف خودرو اول که از نمایندگی اومدم بیرون 21 میزد میانگین بعد از 56 کیلومتر طی مسافت با سرعت 100 تا 110 و با دنده 4 و گاهی هم 5 و 25 کیلومتر داخل شهر میانگین شد 10.4 به نظرم خیلی خوبه جای عینکش یه عینک آفتابی ترمال به راحتی جا میشه ولی ضامنش حساسه کمی نازکه مواضب باشین نشکنه
با فشار دکمه قفل کن تمام دربها با فلاشر چراغ و یه بوق کوتاه خوش صدا بسته میشه دکمه وسط سوییچ هم فقط قفل صندوق عقب را باز میکنه ولی صندوق پرون نیست وباید برای بازکردن دکمه بالای پلاک را لمس کرد

تیونینگ تاک s5 اتوماتیک
جک اس 5 – جک S5

به طور کلی ماشین از نظر قدرت شتاب و نرمی خودرو کلاس و زیبایی در حد عالیه فقط امیدوارم که دوام قطعاتش هم خوب باشه که با توجه به ضمانت 3 ساله شرکت نوید کیفیت خوب ادوات را میده هرچند که فکر میکنم رانندگی هیجانی و اسپرت به مدت و دفعات زیاد این ماشین را به شدت مستهلک میکنه به خاطر سیستم توربو ولی برای رانندگی معمولی به نظرم دوام بالایی داره (ولی لامصب خوراک کل کل و درگه )

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *